Stalówka
Kolor
- Czarny
- Niebieski
- Niebiesko-czarny
- Zielony
- Czerwony
- Fioletowy
- Różowy
- Brązowy
- Turkusowy
- Pomarańczowy
- Bordowy
- Morski
- Srebrny
- Złoty
- Miedź
- Szary
- Błękitny
- Żółty
- Biały
- Granatowy
- Morski
- Transparentny
- Chromowany
- Stalowy
- Ivory
- Mix kolorów
- Wielokolorowy
- Tytan
- Mosiądz
- Gunmetal
- Camel
- Demonstrator (przezroczysty)
- Oliwkowy
- Dymny
- Brass (mosiądz)
- Beżowy
Materiał stalówki
Sposób napełniania
Skuwka
Cena
-
od
do
3 073,00 zł
Cena regularna:
3 655,00 zł
Cena netto: 2 498,37 zł
Boska proporcja jest oparta na złotej liczbie, która, jak sądzą znawcy zawiera klucz do wiedzy. Ta liczba to 1,618 odpowiadać ma ona par. Rzeczywistości definiuje ona idealną relację, arytmetyczną wartość, która cieszy oko, nazywaną również złotą proporcją. Nie wgłębiając się nadmiernie można powiedzieć, iż dzięki tej liczbie, liczbie Fi, możemy nakreślić różne okręgi podzielone przez dziesięć-dekagony lub przez pięć-pentagony, czy pentagramy. Empiryczne odkrycie sięga odległej starożytności, czy wręcz czasów prehistorycznych. Przypuszcza się, że nasi przodkowie nauczyli się bardzo szybko jak kreślić i dzielić okręgi, zwłaszcza dzielić je przez, pięć, co wynikało z faktu budowy ludzkiej dłoni. Te w rzeczywistości bardzo „oczywiste” liczby prowadziły do obliczenia pewnych proporcji. Jednakże tylko Grecy, Pitagoras, albo przynajmniej jego uczniowie próbowali rozwiązać tą zagadkę aż jako pierwszy Euclid, przedstawili owa teorię. Wewnątrz ich sekty, która była chroniona jako absolutna tajemnica-złota proporcja kojarzona z sacrum , pięcioramienną gwiazdą- symbolem życia, piękna i miłości. Ów pentagram uchodzi za symbol, poprzez który Pitagorejczycy rozpoznawali się, ale przez wielowiekową tradycję stał się talizmanem dobrego zdrowia, znajdujemy go na niektórych starych monetach oraz jako element pojawiający się w gotyckich katedrach i kościołach. Również Platon uważał, że złota proporcja pełni pierwszoplanową rolę w wyjaśnianiu istoty wszechświata.W XII wieku, Fibonacci, nazywany również Leonardo Da Pisa, matematyk, kupiec i wielki podróżnik zetknął się na Bliskim Wschodzie z nauką, którą dziś zaliczylibyśmy do grona nauk ścisłych, a czego rezultatem było odkrycie słynnego ciągu Fibonacciego . Dla architektów i malarzy średniowiecza pentagon stał się symbolem kwintesencji, dosłownie „piątym elementem”, czyli absolutną perfekcją, idealnym pięknem. Pentagramy oraz okręgi kreślone za pomocą cyrkla były utrzymywane w absolutnej tajemnicy. W 1509 Da Vinci ilustruje De Divina Proportzione, pracę franciszkańskiego matematyka, Luca Paciali. Ta książka z rysunkami Da Vinci odniosła wielki sukces jako spisana wersja starożytnej tradycji dotąd przekazywanej z ust do ust. Odkrywała ona tajemnicę. Dzisiaj wiadomo, że boska proporcja jest obecna w architekturze (Le Corbusier często używał jej), w malarstwie, w muzyce, w budowie niektórych wierszy, a także w naturze, wśród przedstawicieli świata zwierzęcego i roślinnego (wiele kwiatów ma pięć płatków, niektóre rośliny są umieszczone na łodygach według schematu wskazanego przez liczbę „Fi”, która znajduje się też w rozgwieździe) Boska proporcja obecna jest też w ciele ludzkim, na przykład pępek dzieli ciało według złotej liczby.